i am

Wednesday, December 2, 2009

La Tahzan / Jangan Bersedih


MEMINTA KEKUATAN DARI TUHANKU.......

ALLAH KURNIAKAN UJIAN UNTUK MENJADIKAN AKU KUAT…

AKAN BERAKHIR SEGALA KESUKARAN DAN AKAN DATANG SEJUTA KEINDAHAN…

KIAS HIDUP IBARAT RODA…

TENANGLAH SAAT DIUJI…

TABAHLAH WAHAI HATI…

JANGAN BERSEDIH TAPI BERSYUKUR ITU MENGUBAT HATI YANG PEDIH…

(kata2 ini saya dapati dari salbieyah.blog.friendster.com)




Get More at (Islamic-Testi)!


Sedih itu pasti akan tiba
bila hati diusik pilu..............

Saat sedih itu tiba

Manik-manik air mata pasti akan jatuh
Membasahi pipi.......

Saat sedih itu tiba
Panas mentari dirasakan hujan........

Saat sedih itu tiba
Terasa dunia kelam dan kosong........

Ingatlah wahai diri
Janganlah terlalu melayan kesedihanmu
Kerana ia akan merugikanmu
Berusahalah menghilangkannya

Saat sedih itu tiba
Jadikanlah Allah sebagai tempat mengadu
Jadikanlah DIA sebagai tempat pengubat kesedihanmu
Kerana DIA sentiasa bersedia mendengar rintihanmu....

Ya Allah Rahman Rahimku…

Dengarkanlah…

Keluhan hati yang masih tak henti henti meratapi dalam diam…

Percepatkanlah putaran waktu Mu untukku…

Bawalah aku terus ke penghujung cerita ini…

Berjanjilah pengakhirannya akan gembira…


Ya Allahu Ya Ghofar Ya Nurul Qolbi…

Makbulkanlah…

Segala doa yang ku panjat…

Dari subuh sunyi sehingga ke pekat tengah malam…

Sesungguhnya aku takut, terpaling takut…

Kehilangan ini terlalu besar untuk aku lalui sekali lagi…


Ya Allah…

Kamulah yang senantiasa terjaga…

Yang mendengar dan memakbulkan segala…

Nazarku hanyalah pada doaku kali ini…

Tolonglah aku kasihanilah aku…

Semesta belasMu amat ku perlu…


Amin…Ya Rabbul Alamin…






Photobucket