i am

Sunday, December 6, 2009

Menangislah

Air Mata (Dewa)

Air mata yang telah jatuh
Membasahi bumi
Takkan sanggup menghapus penyesalan
Penyesalan yang kini ada
Jadi tak berarti
Kar’na waktu yang bengis terus pergi

Menangislah bila harus menangis
Karena kita semua manusia
Manusia bisa terluka
Manusia pasti menangis
Dan manusia pun bisa mengambil hikmah

Di balik segala duka
Tersimpan hikmah
Yang bisa kita petik pelajaran
Di balik segala suka
Tersimpan hikmah
Yang kan mungkin bisa jadi cobaan


Bismillahirrahmanirrahim.....
Malam ni saya nak layan feeling skit...hehe

Kalau kawan2 nak tau...saya ni seorang yg senang menangis....
Dulu saya suka menangis klu saya sedih.. perkara kecil pun boleh wat saya menangis... kwan2 rapat saya dh biasa dh tengok saya nangis....hehe sampai dorg gelarkan saya cengeng.

Tapi sekarang, bile umur dh masuk 24 thn ni, bile dh mcm2 perkara saya lalui, bile dh banyak sangat air mata ni keluar, saya rasa sy dh kurang menangis... mungkin air mata saya ni dh tinggal sikit kot.... hehe... tapi saya tetap akan nangis kalau saya betul2 sedih.......

Suatu hari, saya x ingat masa tu saya sem berapa. Dalam kuliah lecturer saya pernah berkata : "Menangislah kalau kite rasa sedih.. Tapi sebaik2nya cuba jangan menangis di depan orang lain. Menangislah ketika kita mengadu & berdoa kepada Allah S.W.T. Itulah yang sebaik2nya. Jiwa kita akan lebih tenang".

Saya cuba melakukannya... Klu saya sedih, saya cube tahan daripada menangis di hadapan kawan2.. saya ceritakan pada Allah n banyak menangis padaNya... Alhamdulillah saya rasa lebih tenang....... & sekarang saya berusaha untuk terus melakukannya.. Kawan2 pun boleh cube... Yakinlah bahawa Allah adalah pendengar yang setia... DIA tidak pernah kecewakan kita... kerana die adalah kekasih yang sejati.

Kepada kwn2 yg selama ini menjadi pendengar setia saya ketika saya sedih dan menangis.... terima kasih banyak2.. hanya Allah yg tahu betapa saya bersyukur mendapat kwn2 yg setia di kala saya susah dan senang..... nasihat drpd kalian lah yg banyak membantu sy menjadi lebih tabah.., LOVE u guys (^_^)
Photobucket