i am

Monday, November 30, 2009

Setiap Kejadian Mempunyai Hikmah



bismillahirrahmanirrahim...

Saje nak layan perasaan pagi2 ni...hehe

Saya suka ayat2 kat atas ni... banyak pengajaran yg boleh saya ambil from it. xsure sape yg tulis, tapi saya ambil dari photobucket...

Apa yg boleh saya katakan utk diri saya........... semakin kita meningkat dewasa, mcm2 perkara akan kita lalui..kejayaan, kegagalan, sama ada perkara tu membuatkan kite sedih, happy dan mcm2 la.

Bile ingat2 balik mcm2 benda yg dah berlaku kat saya...kdg2 bile diingatkan balik sampai t'snyum sendiri, "x dapat result SPM yg cemerlang, xdpt masuk U lepas SPM, kehilangan atuk yg disayangi sebelum sempat sy mohon maaf, xdpt sambung blajar kat Mesir, putus cinta"...hahaha..

itu perkara2 yg menyedihkan, klu perkara2 yg menggembirakan lagi banyak...."dapat DIPLOMA in SYARIAH dgn first class, dpt sambung blaja d UM, dpt g MESIR wlpn just 1 month n mcm2 lagi la....."

So conclusionnya....setiap perkara yg berlaku dalam hidup kita ini bersebab. Allah jadikannya mempunyai hikmah tersendiri.

Kadang2 Allah jadikan sesuatu yg membuatkan kite sedih, tapi lepas tu DIA berikan kegembiraan pula pada kita. Kadang-kadang DIA terbalikkan, DIA bagi kita kegembiraan, pastu DIA beri kita kesedihan...

Hidup ni d penuhi dgan warna warni...(mcm mksud nama saya)..ngeh3 sedih, gembira, jatuh, bangun, kejayaan, kegagalan semua ni la yg membuatkan hidup kite penuh dgn warna warni....membuatkan kita lebih berhati2 dlm hidup kita, membuatkan kita lebih menghargai kehidupan kita, n membuatkan hidup kite more fun...

Satu perkara yg kite perlu ingat, setiap perkara yg berlaku dlm hidup kita ini sangat penting utk mematangkan hidup kita...klu kite sentiasa gembira, kita x akan kenal apa itu sedih, klu kite sentiasa senang kita xakan kenal apa itu susah..x bestla camtu kan? betul x?

Kawan saya pernah kata : "jauh lagi perjalanan hidup kita...mcm2 lagi perkara yg akan kite lalui...".

"Beginnings are usually scary & endings are usually sad, but its everything in between that makes it all worth living..."


so cheer up ALWANI!!
cheer up my FRENS!!!!! (^_^)

k got 2 go..
salam daaaaaa...

Photobucket